İş dünyasında Flexible CFO deneyiminizden bahsedebilir misiniz? Bu modelin önemli bir yer edinmesini sağlayan sizin gördüğünüz en büyük avantajlar nelerdir?
Fransa merkezli, medikal cihazlar ve malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren uluslararası bir şirketin Türkiye’deki eski distribütörünü satın alması kapsamında, Türkiye’deki şirkette Interim / Flexible CFO olarak görev aldım. Esas olarak, satın alma sonrasındaki süreçten ve finansman, yönetim ve maliyet muhasebesi, vergi, transfer fiyatlandırması, bütçe, raporlama, hukuk, bilgi teknolojileri, insan kaynakları ve satış konularında sağlıklı işleyen bir yerel yapının oluşturulması ve geliştirilmesinden sorumlu idim.
Bu modelde bir çalışmanın şirketler açısından temel avantajları arasında, deneyimli ve pek çok konuda danışabilecekleri bir finans profesyoneline kısa bir sürede ulaşabilmeleri, kısa bir zamanda daha çok ve katma değeri yüksek işlerin yapılabilmesi ve çalışmanın şirketin kendi ihtiyaçlarına (fayda-maliyet-süre) göre organize edilebilmesini sayabilirim.
Bir Flexible CFO olarak, işletmelere ve organizasyonlara sağladığınız değerin en belirgin yönleri nelerdir ve bu modelin işletmelere uzun vadeli sürdürülebilirlik ve başarı sağlama konusunda nasıl katkıda bulunduğunu düşünüyorsunuz?
Şirketler flexible CFO ‘lar ile Interim (dönemsel) ya da Fractional (sürekli – yarı zamanlı) şeklinde çalışabilirler. Bence böyle bir çalışma şeklinin en önemli katkısı, şirketin ihtiyacına göre ve optimal fayda – maliyet ile gerektiğinde, ihtiyaç duyulduğunda ya da belirli aralıklarla yani özetle, esnek olarak deneyimli bir finans profesyoneline ulaşabiliyor olması. Büyüme sürecindeki bir organizasyonda ya da birleşme & satın alma süreçlerinde ekibi de buna hazırlayabilir , mentorluk yapabilir ve daha yumuşak bir geçiş olmasını sağlayabilir. Farklı sektör ve şirketlerdeki tecrübeleriyle kuruma değişik, yeni bakış açıları getirebilir. Kurumların en çok sıkıntı yaşadığı sistem geçişleri ya da yeni sistem kurulumlarında sürecin yönetilmesi, takip edilmesi, sürdürülebilir bir yapının oluşturulması, ekiplerin eğitilmesi , ekipler arası etkin iletişimin sağlanması gibi noktalarda çok önemli katkıları olabileceğini düşünüyorum. İşletmelerde Flexible yöneticilerin entegrasyonu genellikle önemli bir süreçtir.
Sizin deneyimlerinizden yola çıkarak, bir organizasyona flexible bir CFO olarak atandığınızda karşılaştığınız en büyük zorluklar nelerdi ve bu zorlukları aşmak için kullandığınız stratejiler neler oldu?
Her yeni görevin kendi içinde güçlükler barındırdığını düşünüyorum. Bence en kritik nokta, çok hızlı bir şekilde kurumu, organizasyonu tanımak, üst yönetimin ve ekiplerin beklentilerini, süreçleri , ürünleri – hizmetleri ve sektörü anlamak. Bunun akabinde efektif zaman yönetimine ve özellikle konfor alanı etkilenecek ekipler ile birebir çalışmaya önem vermek gerekiyor bence.
Kariyerini Flexible liderlik yönüne çevirecek profesyonellerimize neler tavsiye edersiniz?
Belirli bir iş olgunluğuna ve deneyimine ulaşmış profesyoneller için bu tip rollerin katma değerinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum. Diğer taraftan, son bir kaç senede iş dünyasında da özellikle organizasyonların yapısı, iş yapış şekilleri ve çalışanların beklentileri açısından çok ciddi değişiklikler yaşandı. Flexible çalışma şeklinin yaygınlaşmasının bu yeni dönem için oldukça avantajlı olduğunu düşündüğümden profesyonellerin de bu çalışma şekline sıcak bakmalarını tavsiye edebilirim.